جزئیات ورود سه محصول جدید پارس‌خودرو به بازار-راهبرد معاصر

جزئیات ورود سه محصول جدید پارس‌خودرو به بازار

مدیرعامل سایپا در مراسم رونمایی از محصول جدید شرکت پارس‌خودرو از عرضه سه محصول جدید این شرکت در سال جاری خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۵ - ۱۱ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 02
کد خبر: ۱۹۲۲۹۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ محمدعلی تیموری مدیرعامل سایپا با بیان اینکه پارس‌خودرو با بهترین خودروسازان دنیا همکاری دارد و دارای زیرساخت های علمی و فرهنگی قوی است، گفت: زیرساخت‌های موجود در پارس‌خودرو موجب همکاری شرکت‌های خودروساز بزرگ دنیا از جمله نیسان و رنو با این شرکت خودروساز و تولید ال90 در پارس‌خودرو شده است.

 

وی افزود: سیاست‌گذاری گروه سایپا فعالیت مستقل هر 6 شرکت خودروساز زیرمجموعه سایپا است که خوشبختانه این سیاست از سال گذشته در گروه سایپا اجرایی شده است به‌طوری که با فروش محصول در سامانه متمرکز مبلغ آن مستقیماً به حساب شرکت‌ها واریز می‌شود چراکه ما معتقدیم شرکت‌های زیرمجموعه سایپا باید منابعی را برای توسعه محصولات خود در اختیار داشته باشند.

 

مدیرعامل سایپا اعلام کرد: شرکت پارس‌خودرو برای نخستین بار است که در سال 1402 سه محصول را تولید و با لوگوی پارس‌خودرو به بازار عرضه می‌کند. خودروی سهند یکی از این سه محصول است که تمام تست‌ها را پاس کرده و آماده تولید انبوه است و امیدواریم پیش‌فروش این محصول را در شهریورماه سال جاری داشته باشیم.

 

وی اضافه کرد: دومین پروژه پارس‌خودرو که تولید آن از سال گذشته آغاز شده خودروی کادیلا (P90) است که خوشبختانه به‌پشتوانه زیرساخت‌های قوی و مدرن صنعت قطعه‌سازی کشور توانستیم پروژه‌ای را که سالها متوقف شده بود و برای پاس کردن استانداردها نیازمند طراحی جدید بود، تولید کنیم که هم‌اکنون در مراحل تست قرار دارد و امیدواریم اواخر سال جاری به تولید انبوه برسد. این محصول نیز با لوگوی پارس‌خودرو به بازار عرضه خواهد شد. زوتی نیز سومین محصول پارس‌خودرو است که امروز شاهد رونمایی از آن خواهیم بود.

 

مدیرعامل سایپا اذعان داشت: اعتقاد قلبی من این است که پارس‌خودرو قوی‌ترین شرکت مونتاژکار کشور است و با واردات چانگان توسط شرکت سایپا و واردات زوتی از سوی پارس‌خودرو ثابت کردیم که اولین شرکت واردکننده خودرو در ایران هستیم، علاوه بر این سه خودرو در حال ثبت سفارش در سایپاسیتروئن است و چهار خودرو تک و دو دیفرانسیل آماده واردات از سوی زامیاد هستند، بنابراین تمامی شرکت‌های زیرمجموعه گروه سایپا به‌صورت مستقل وارد بازار می‌شوند و ابتدا به‌سمت واردات خودرو و سپس ساخت داخل حرکت خواهند کرد.

 

تیموری در ادامه از عقد قرارداد با یکی از بهترین شرکت‌های موتورسازی در چین خبر داد و بیان کرد: به‌منظور تولید خودروهای هیبرید قراردادی با یکی از بهترین شرکت‌های موتورسازی در چین منعقد کردیم و خبر خوب در رابطه با محصول دلتا5، تجهیز این محصول به موتور هیبریدی برقی در سال آینده است و به‌منظور حفظ سلامت محیط زیست تلاش می‌کنیم به‌سمت تولید خودروهای با مصرف سوخت و آلایندگی کمتر حرکت کنیم.

 

وی یادآور شد: ما می‌توانستیم محصول آریا را امسال رونمایی کنیم اما تصمیم داریم این خودرو را با دو موتور N20 دوهزار با تنفس طبیعی که دارای مصرف سوخت و آلایندگی کمتر است و هم با موتور هیبرید برقی با مصرف سوخت 1،4 و 5 سال گارانتی به بازار عرضه کنیم، بنابراین در زمان حاضر سیاست گروه سایپا واردات خودرو به‌صورت CBU است و در شش‌ماهه دوم سال واردات CKD و SKD و در نهایت سال آینده با نصب موتورهای خود داخلی‌سازی بیش از 50 درصد این محصولات را در دستور کار قرار خواهیم داد.

 

مدیرعامل سایپا با اشاره به اینکه ذهنیت مردم از پارس‌خودرو تولید خودروهای لوکس است و باید به ماهیت اصلی خود بازگردد، تأکید کرد: ازاین‌رو واردات خودروی سدان و لوکس چانگان یو‌.نی‌.وی. را که به بازار کشورهای عربی مانند امارات و عربستان نیز وارد می‌شود، برای پارس‌خودرو در نظر گرفته‌ایم. این خودرو محصولی هیبرید، فول‌آپشن و با تکنولوژی بالا و حتی از نظر سایز و اندازه 15 سانت از تیارا بزرگتر است و به‌طور کلی رویکرد سایپا در واردات، واردات خودروهای با مصرف سوخت پایین است.

 

تیموری ابراز کرد: خوشبختانه با سطح تکنولوژی بالایی که در پارس‌خودرو وجود دارد مانند خط رنگ رباتیک که حداقل 30 درصد موادبری را کاهش می‌دهد، امیدواریم پارس‌خودرو به دوران طلایی خود که ذهنیت مردم از این شرکت همواره تولید خودروهای باکیفیت بوده بازگردد و سه محصول یادشده با بالاترین کیفیت به مردم عرضه شود و این همان سیاستی است که ما در گروه سایپا مصوب کرده‌ایم.

 

مدیرعامل سایپا در پایان با تأکید به اینکه پارس‌خودرو می‌تواند به‌عنوان بزرگترین خودروساز کشور به بازارهای صادراتی معرفی شود، خاطرنشان کرد: قصد داریم پس از مونتاژ زوتی در ایران، این محصول را به‌صورت SKD به یکی از بازارهای صادراتی که قرارداد آن نیز منعقد شده است، صادر کنیم، برنامه‌هایی نیز برای صادرات کادیلا داریم، لذا ما می‌توانیم پارس‌خودرو را به بزرگترین خودروساز کشور در حوزه صادرات محصول تبدیل کنیم و امیدواریم این مهم به‌یاری خداوند محقق شود./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار